ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 140 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 30

ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)

جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری

چکیده

ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای نزد سازمان ها و مدیران برخوردارمی باشد هدف ازاین پژوهش ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام (ره) ساری باشد.

روش: پژوهش ازنوع تحقیقات پیمایشی محسوب می گردد. که در این تحقیق از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای با بکارگیری تکنیک انتساب متناسب با حجم استفاده شد. جمعیت آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در مرکز فوق در سال 92 می باشد. حجم جمعیت 900 نفروحجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 270 نفر برآورد شده، درجمع آوری داده ها از دو روش اسنادی و میدانی استفاده شد. به منظور سنجش هریک از مؤلفه های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روش آماری تحلیل عاملی تأییدی می باشد.

یافته ها:

بررسی فرضیه ها نشانگراین است که رابطه مستقیم بین اجرای BSC عوامل مربوطه به (یادگیری، نوآوری و شایستگی)، (وجه مالی)، (فرآیند داخلی S) باعملکرد سازمانی وجود دارد. ولی بین اجرای عامل (رضایت مندی-مشتری) با عملکرد رابطه وجود ندارد.

نتایج کلی نشان می دهد اجرای مدل BSCبا عملکرد سازمانی رابطه مستقیم دارد.

کلمات کلیدی:

مشتری

فرآیند داخلی

شایستگی و نوآوری

مالی

عملکرد سازمانی

مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)

مقدمه

در قرن حاضر بحث ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای نزد سازمان ها و مدیران برخوردارمی باشد، سازمان ها با توجه به چالش هایی که در قرن بیست و یکم با آن رو به رو هستند، می کوشند به کمک توانایی ها و استعدادی که در اختیار دارند در مواجهه با تغییرات غیر منتظره ای که پیش می آید کمترین زیان را ببینند، و بیشترین سود را نصیب خود کنند. بنابراین بادرک اهمیت فرآیندسنجش-وارزیابی عملکردازسوی سازمان ها، بدین منظورروش های-مختلف مالی وغیرمالی توسط محققان ابداع گردید. یکی از مشهورترین روش های ارزیابی عملکرد که بر پایه ارزیابی مالی و غیر مالی بنا شده است، روش کارت امتیازی متوازن (BSC) می باشد. مدل کارت امتیازی متوازن برای اولین بار توسط پرفسور کاپلان و نورتون (1996) ارائه شد که چارچوبی برای کنترل و ارزیابی عملکرد شرکت ها فراهم می کند. در این مدل هر سازمان از چهار وجه مورد ارزیابی قرار می گیرند این چهار وجه عبارتند از: وجه مالی-وجه مشتریان-توجه فرایند ها-وجه یادگیری ورشد.

فهرست مطالب

ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) جهت پیاده سازی استراتژیهای مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری 1

چکیده 2

یافتهها: 2

کلمات کلیدی: 3

مقدمه 3

بررسی متون 4

توسعه مدل 7

شکل 1) چارچوپ مدل کارت امتیازی متوازن 8

تعریف نظری و عملیاتی اجزای کارت امتیازی متوازن 8

1-مشتری: 8

2-فرآیند های داخلی: 8

3- شایستگی و نو آوری: 9

4-مالی: 9

5- عملکرد سازمانی: 9

پ-جامعه آماری: 9

ت- نمونه پژوهش: 10

ج- روش تجزیه و تحلیل آماری 11

روش های آماری 11

موارد استفاده تحلیل عاملی را به دو دسته کلی می توان تقسیم کرد: 11

شکل3) تحلیل عاملی، تأئیدی 14

بحث نتیجه گیری: 14

پیشنهادات: 24

ملاحظات اخلاقی پژوهش 27

References: 28

  • مدل کارت امتیازی متوازن
  • پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی
  • دانلود
  • ارزیابی عملکرد
  • عملکرد سازمانی
  • ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

کلیک جهت دانلود